Forwarded from Nestor (Framini)

Louis Proyect lnp3 at SPAMpanix.com
Wed May 16 07:33:56 MDT 2001

Could you please forward as a final follow-up to my posting on the debate
between Peronists on the last political will of Andrés Framini?

Unexpectedly for me, the debate between Peronists I presented on a previous
posting kept hot. Allow me to repeat the general situation:

(a) Andrés Framini, a symbol of popular struggle against oligarchic rule,
died during a politico-cultural meeting where he was to be the closing
speaker.

(b) An obituary was prepared by the organizers of the meeting, where they
stated that Framini had decided to join the Polo Social, a new attempt to
rebuild the national revolutionary front in Argentina by superating Peronism.

(c) Representatives of the "progressive" wing of the official Peronist
party -who are led by the Governor of Santa Cruz Province, Néstor Kirchner-
claimed that there was a misrepresentation, and that Framini had never
thought of leaving mainstream Peronism to include himself in the Polo Social.

(d) Now, I am sending a definitive declaration by the labor-political group
led by Francisco "Barba" Gutiérrez, the most advanced fraction of the rebel
CGT, showing that Framini had actually decided to "jump across the border"
and to enter the Polo Social.

All these debates are of the greatest hermeneutic importance, in the sense
that they are revealing that _for the first time since 1976_ there are
sizable fractions of Peronism which are decided to build something new, to
declare Peronism dead, even without mentioning it.

1. The answer to the reaction (included below)

Al leer la aclaración de Martín, nos gustaria agregar, que existió una
reunión convocada por militantes de diferentes partidos políticos y varias
agrupaciones peronistas, entre ellos PAIS, ex GUARDIA DE HIERRO, Partido
Laborista, Partido Constitucionalista, entre otras, con miembros de la
Junta Nacional del POLO SOCIAL.

 En esa reunión el Comando Superior Peronista junto al Cro. Corti, y el
Frente por la Justicia Social, que impulsaba el Cro. Andres Framini,
entregaron un documento de apoyo al POLO SOCIAL, a la candidatura del Padre
Luis como Senador y a una futura integración a un Frente electoral con
fuerzas políticas afines.

En esa reunión el POLO SOCIAL estaba representado por el Padre Luis
Farinello, Edgardo Rodríguez, Juan Carlos Añon y Francisco ³Barba² Gutierrez.

Tambien y para que no exista margen de duda alguna,o mala interpretación,
dejamos bien sentado que el Cro. Francisco ³Barba² Gutierrez, Secretario de
Relaciones Internacionales de la CGT y Secretario de Relaciones
Internacionales de la UOMRA, Secretario General de la UOM Quilmes y
Referente de la CORRIENTE PERONISTA FELIPE VALLESE, está INTEGRADO al POLO
SOCIAL, por dentro (que quede claro POR DENTRO) del POLO SOCIAL.

Corriente Peronista Felipe Vallese

integrada al POLO SOCIAL

Mail: vallese3 at hotmail.com

www.lanzadera.com/metalurgicos <http://www.lanzadera.com/metalurgicos>

2. The reaction by mainstream Peronists

>--------------------
>Asunto: Andrés Framini
>
> Martín García:
> Me consta que Andrés Framini, con quien debía
>reunirme entre hoy y mañana junto a Nestor Kirchner, no pensaba abandonar LA
>CORRIENTE, ni el Peronismo.
>
>Lamento que estés mal informado y te pido que lo aclares.
>

>Carlos Kunkel
>COMPAÑEROS DE LA NAC Y POP
>
>PARA SER SINCEROS DEBEMOS RECONOCER QUE ANDRES FRAMINI NO HABIA INTEGRADO EL
> [...]

Lic. Néstor M. Gorojovsky

Louis Proyect
Marxism mailing list: http://www.marxmail.org