[Marxism] Re: Earl Browder

Lueko Willms l.willms at jpberlin.de
Tue Oct 4 03:02:00 MDT 2005

.    On  04.10.05
  wrote  e.c.apling at btinternet.com (Paddy Apling)
     on  /ALIST/MARXMAIL
     in  6.2.3.4.0.20051004080959.02cb61b0 at mail.btinternet.com
  about  Re: [Marxism] Earl Browder

PA> who the hell is/was Ramon Mercader?

   a paid killer who was assigned to murder the one surviving leader
of the October Revolution, as a political gesture to the German,
British, French, US and Japanese capitalist rulers, that the USSR
would never touch their imperialist interests.

Cheers,
Lüko Willms                                     http://www.mlwerke.de
/--------- L.WILLMS at jpberlin.de -- Alle Rechte vorbehalten --

  "Nach meiner Ansicht besitzt die Presse _das_ _Recht_,
Schriftsteller, Politiker, Komödianten und andere öffentliche
Charaktere zu _beleidigen_. Achtete ich [so einen Angriff gegen mich]
einer Notiz wert, so galt mir in solchen Fällen der Wahlspruch: à
corsaire, corsaire et demi [auf einen Schelmen anderthalben]."
                  - Karl Marx   17.11.1860  (Herr Vogt, Kapitel XI)