[Marxism] Fidel Castro - Message of appreciation, August 1, 2006

Walter Lippmann walterlx at earthlink.net
Wed Aug 2 11:26:58 MDT 2006

http://www.granma.cu/ingles/2006/agosto/mar1/32proclama.html

GRANMA
August 2, 2006

MESSAGE SENT BY THE COMMANDER IN CHIEF
TO THE PEOPLE OF CUBA AND
FRIENDS FROM ALL OVER THE WORLD.

I very much appreciate all the messages sent by our compatriots and
by many people in the world. I feel sorry for having caused so much
concern and bother to our friends in the world.

I can not make up good news, because that would be unethical; and if
there were bad news, these will only be of benefit to the enemy.
Given the specific situation facing Cuba and the plans designed by
the empire, the information about my health condition becomes a state
secret that can not be continuously disseminated; and my compatriots
should understand that. I can not let myself be trapped by the
vicious circle of the health parameters that are constantly changing
during the day.

I can say that my condition is stable, but only with time could
I speak about the true evolution of my health status.

The best I could say is that my condition will remain stable for many
days to come before I could give a verdict.

I very much appreciate all the messages sent by our compatriots and
by many people in the world.

I feel sorry for having caused so much concern and bother to our
friends in the world.

I feel in a very good spirit.

The important thing is that everything in our country is going on and
will continue to go on very smoothly.

The Revolutionary Armed Forces and the people are ready to defend the
country.

Our compatriots will have a complete information in due time, as was
the case when I fell down in Villa Clara.

We must struggle and work.

August 1st, 2006, 5:30 p.m.

MENSAJE DEL COMANDANTE EN JEFE AL PUEBLO DE CUBA Y A LOS AMIGOS DEL
MUNDO

Estoy muy agradecido por todos los mensajes de nuestros compatriotas
y de muchas personas en el mundo. Lamento haberles causado tanta
preocupación y molestia a los amigos en el mundo

Yo no puedo inventar noticias buenas, porque no sería ético, y si las
noticias fueran malas, el único que va a sacar provecho es el
enemigo. En la situación específica de Cuba, debido a los planes del
imperio, mi estado de salud se convierte en un secreto de estado que
no puede estar divulgándose constantemente; y los compatriotas deben
comprender eso. No puedo caer en el círculo vicioso de los parámetros
de salud que constantemente, a lo largo del día, se mueven.

Puedo decir que es una situación estable, pero una evolución real del
estado de salud necesita el transcurso del tiempo.

Lo más que podría decir es que la situación se mantendrá estable
durante muchos días, antes de poder dar un veredicto.

Estoy muy agradecido por todos los mensajes de nuestros compatriotas
y de muchas personas en el mundo.

Lamento haberles causado tanta preocupación y molestia a los amigos
en el mundo.

De ánimo me encuentro perfectamente bien.

Lo importante es que en el país todo marcha y marchará perfectamente
bien.

El país está preparado para su defensa por las Fuerzas Armadas
Revolucionarias y el pueblo.

Nuestros compatriotas lo conocerán todo a su debido tiempo, como pasó
cuando mi caída en Villa Clara.

Hay que luchar y trabajar.

Agosto 1º del 2006, 5:30 p.m.