[Marxism] Re: Nasrallah interview (or,

Nestor Gorojovsky nestorgoro at fibertel.com.ar
Thu Aug 17 14:58:04 MDT 2006

Respuesta a:"Re: [Marxism] Re: Nasrallah interview (or,"
Enviado por:marxism at lists.econ.utah.edu
Con fecha:17 Aug 2006, a las 15:01

> When non-Zionist, anti-Zionist, and even a few mild-Zionist Jews
> stumble against otherwise excellent radicals such as Nasrallah
> speaking hell against Jews, there will always be a Zionist there
> (either Jew or non-Jew) whispering "You see?  They are anti-semites,
> only Israel can save you".

A letter was published in the Córdoba (Arg) newspaper "La Voz del
Interior" yesterday, where Edgardo Slomka, an Argentinean born Jew of
Zionist upbringing, who was a Tzahal (IDF) soldier between 1985 and
1988 (draftee # 4365357), publicly resigned to his Israeli
citizenship and of course to his link with the IDF.  Please note he
does not resign to his being a Jew, nor a Zionist (this is probably a
case of "mild" Zionism like Barenboim and the piano player in Haifa
whose house was blasted by a Katyusha).

The text of the letter, below, is worth translating but I am too
short of time.

Were it not for the stupid equation "Zionist=Jew" that Nasrallah
endorses, many more Jews, even Zionist Jews, would come to the fore
like this Arg Jew.  And please don't tell me that "common Arabs"
equate Israeli and Jew and hate both.  A great mass leader like
Nasrallah is far from a common man, and he thus cannot be prey to
vulgarity.  He is leading a people into history.

The letter:

"Renuncia

Nací en la Argentina y fui criado dentro de los valores
judeosionistas que abogaban por un Estado nacional para los judíos en

convivencia con el mundo árabe circundante. Fui enrolado como
paracaidista del ejército de Israel entre 1985 y 1988 siendo
actualmente reservista del ejército. Como soldado, fui enviado al
Líbano, y al igual que se hace hoy día, nos decían que era una acción

defensiva en busca de frenar las acciones terrorista palestinas. Las
acciones de Israel en las que mata indiscriminadamente civiles y
entre ellos a centenares de niños que nada pueden tener que ver con
una acción  militar enemiga, convierten  a Israel en un Estado
asesino, lejos de lo que alguna vez fui a buscar a esas tierras. Por
lo tanto renuncio a mi ciudadanía israelí y al ejército de Israel
como una acción personal de protesta y reivindico el derecho del
pueblo palestino a vivir en sus tierras y en paz. Si así actúa
Israel, yo no soy israelí."

Edgardo Omar Slomka
Nº conscripto 4365357
Correo de Lectores del Diario
"La Voz del Interior", Córdoba, Argentina-16/8/2006

Este correo lo ha enviado
Néstor Miguel Gorojovsky
nestorgoro at fibertel.com.ar
[No necesariamente es su autor]
"La patria tiene que ser la dignidad arriba y el regocijo abajo".
Aparicio Saravia