[Marxism] Nestor on antisemitism

Louis Proyect lnp3 at panix.com
Mon Jul 17 09:26:10 MDT 2006

[Louis:  I am a latecomer to the Anti-Semitism debate.  So  I send this to
you.  I believe it can be of use, but you decide.]

Respuesta a:"Marxism Digest, Vol 33, Issue 42"
Enviado por:marxism-request at lists.econ.utah.edu
Con fecha:16 Jul 2006, a las 18:17

 > Given the timing, if these people are who
 > and what they claim to be (and I give their claims credence), then
 > they should ...
...snip...
 >... occupation of Gaza and the West Bank and the bombings of
 > Lebanon." Perhaps they could call a Jewish demonstration around this.

I can provide factual evidence that this may be a good idea.

On June 30th, when the whole thing began with the Israeli attacks on
Gaza, I drafted a personal declaration on this issue (more from my
guts than from my brain) and sent it to a couple of mailing lists.  I
said that though my focus was on the "revolutionary convergence of
Arg patriots, the unification of Latin America and the supression of
the capitalist mode of production", taking into account that I was a
Jew, that the Israeli government states that its actions are taken on
behalf of every Jew the world over, and most Arg Jewish institutions
support this claim, I felt the necessity to declare that the Israeli
aggressions were crimes that could not be tolerated.  I also added
that in the long range they would be unable to stop the destruction
of that prized pearl of the Zionist Movement, the State of Israel.  I
stated that I would sum my own voice to the clamor of my people, the
Arg people, for the liberation of the Arab Nation and the rights of
the Palestine people.

I also warned that not even Israeli Jews would be able to keep
themselves safe forever while imperialist oppression of the Arab
world would exist.  I said that this policy was taking them to a
slaughterhouse, as criminal as the one built by the Nazi regime for
the Jews in Central Europe.

I denounced the "Jewish National Home" obtained through agreements
with imperialist powers, and said that it had become, as it couldn't
have been otherwise, a super-ghetto with cannon-mounted entrails, in
permanent war with its neighbors and supported by the most criminal
superpower humankind had ever seen. I also remembered that the root
of all this disaster lay in the imperialist carving out of the
remains of the Ottoman Empire, and called for the unity of Jews and
non-Jews in the destruction of every imperialist or pro-imperialist
state in the Middle East as the road to the region.

Obvious, isn't it?

Well, the fact is that this declaration had an unexpected success.  I
received lots of greetings from Jews and non-Jews, I was interviewed
on diverse radio shows, well, this turned out to fill a true
necessity!

I have recently learnt that it was read on the Venezuelan national
radio.

And based on that declaration I was able to deliver strong calls
against this "neo Anti Semitism" that is somehow developing in the
Movement (in Arg, at least, if you have alert feelers you can easily
sense it!)

So that, yes, such actions are highly commendable.  Sometimes, it is
good to trust one's own guts.

Declaration, in Spanish, follows.  Maybe someone can translate:

[No suelo meterme en estos asuntos, ya que mi interés exclusivo es la
unidad revolucionaria de los patriotas argentinos, la unificación de
América Latina y la supresión del modo de producción capitalista, que
son a mi entender distintas facetas de una y la misma tarea.

Pero ante los actuales acontecimientos del Medio Oriente, y teniendo
en cuenta que (a) soy judío, (b) el gobierno israelí afirma actuar
como lo hace en nombre de todos los judíos del mundo, y (c) la mayor
parte de las instituciones judías de la Argentina avala esta
temeraria pretensión, declaro por este medio que a mi modo de ver:]

La actual agresión israelí contra la población de Gaza, los
amenazadores y violatorios sobrevuelos contra Siria y el
incalificable secuestro del legítimo gobierno palestino son delitos
intolerables, que por lo demás serán inútiles, a largo plazo, para
detener la marcha de una historia que ya se ha pronunciado en contra
de las pretensiones del movimiento sionista y de su más preciado
producto, el Estado de Israel.

Como judío de América Latina, me deslindo tajantemente de la brutal
política sionista, y me sumo a mi pueblo argentino en el clamor por
la liberación de la nación árabe y los derechos del pueblo palestino.

Ni siquiera los judíos de Israel se podrán sostener eternamente sobre
la opresión imperialista del mundo árabe.  Esta política lleva a los
israelíes de origen judío a un matadero tan criminal como el que
construyó el régimen nazi para los judíos de Europa Central.  Y
fuerza a los judíos de todo el mundo a definirse ante sí mismos y la
humanidad entera, precisamente por la pretensión que se arroga el
régimen israelí de representarlos a todos.

El "hogar nacional judío" obtenido en alianza con las potencias
imperialistas se ha transformado, como no podía ser de otro modo, en
un súper-ghetto de entrañas artilladas,  apoyado en la más criminal
de las potencias que ha visto la humanidad, que se opone a una masa
creciente de vecinos hartos de su complicidad en la violencia, el
saqueo y el atraso imperialistas.  Ni siquiera se lo puede sostener
desde una supuesta "judeidad" ahistórica, como pretenden hacerlo
ciertas corrientes religiosas más preocupadas por los asuntos de la
Tierra que por los del Cielo:  nada, en efecto, repugna más a lo más
valioso de la conciencia judía que este resultado inexorable del
intento de resolver la situación de los judíos de Europa Central y
Oriental despojando a una fracción del pueblo árabe de parte de su
territorio.

Estos acontecimientos se engendraron ya en el entrevero de la
repartija imperialista de los despojos del Imperio Otomano.  Solo la
unidad de judíos y no judíos en la destrucción de todo régimen
imperialista o proimperialista en el Medio Oriente podrá traer la paz

a la región.  La agresión sionista a la nación árabe debe terminar.

Néstor Miguel Gorojovsky

Este correo lo ha enviado
Néstor Miguel Gorojovsky
nestorgoro at fibertel.com.ar
[No necesariamente es su autor]
"La patria tiene que ser la dignidad arriba y el regocijo abajo".
Aparicio Saravia

--

www.marxmail.org